22 grudnia 2018

Piernikowe baby bacon.



Jako iż święta tuż, tuż, albo już nawet za winklem, chciałabym Wam pokazać jak zrobić wieprzowo- piernikową girlandę. Do wykonania tej ozdoby potrzebujemy kilku aromatycznych pierniczków, sznurek i w miarę grubą igłę. Ja upiekłam pierniczki w
kształcie małych świnek, coś na wzór tych marcepanowych którymi zajadają się w Norwegii na święta. Jeśli nie macie akurat foremki w kształcie prosiaczka, może to być każdy inny zwierz, lub nawet cały zwierzyniec.

Pierniczki piekę od trzech lat, według tego samego, sprawdzonego przepisu >> Tutaj <<
Wychodzą od razu miękkie, a jak poleżą w zamknięciu dzień lub dwa, dosłownie rozpływają się w ustach. Zatem połowę przeznaczamy do konsumpcji, a drugą część na girlandę;)



Nawlekamy pierniczki na sznurek, nie piernicząc przy tym zbyt wiele i girlanda gotowa. Naprawdę szybka i pachnąca robota.


   
Możemy powiesić ją na choince, lub na ścianie. Działa jak naturalny, korzenny aromat do pomieszczeń, intensywny i zniewalający.


Pierniki można wyeksponować także w wielkim, szklanym słoju wraz z vintage bombkami. W ten sposób powstanie naprawdę ciekawa, zapachowa instalacja.



I jak kochani, dacie się skusić na wykonanie takiej zapachowej girlandy?

Pozdrawiam świątecznie

Adriana

6 komentarzy

  1. Raz piekłam i wyszły mi twarde, w sumie to na girlandę by się nadawały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Baby becon xD Świetne określenie ;)
    W zasadzie... skąd ta symbolika świnek? Bo chyba w kulturze skandynawskiej są...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiem dlaczego akurat świnki, a nie np.małpy.
      W Norwegii podobno na święta obowiązkowo i najczęściej marcepanowe.

      Usuń
  3. Nie piekę pierników bo u mnie wychodzą twarde nawet jak poleżą.Może ten nowy przepis u Ciebie mnie skusi ale to może za rok :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie musisz wypróbować, nie ma opcji by coś się nie udało.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już po świętach ale co tam, chyba upiekę pierniczki po przeczytaniu tego wpisu :))
    Obserwuję i zapraszam do mnie (:

    OdpowiedzUsuń