30 października 2015

Cukierek albo psikus

Od pewnego czasu trwa gorący spór o to czy Halloween to święto i czy powinniśmy je obchodzić.Osobiście uważam iż dzień ten świętem nie jest .Jest natomiast swego rodzaju zwyczajem,obrzędem ,zabawą .Czymś w stylu święta wiosny i topienia marzanny lub andrzejek i wróżb z nim związanych.Taka chwila zabawy przed dniem zadumy i smutku.Jedno drugiego nie wyklucza a wręcz przeciwnie,świetnie się uzupełniają.Co więcej , uważam iż jest to kolejny pretekst aby odciągnąc nasze dzieci sprzed laptopów i telewizorów.Okazja aby wykazały się kreatywnością.Także ja nie mam nic przeciwko.Mieszkanie już trochę udekorowałam a w miseczce czekają na dzieci sąsiadów czekoladowe oczyska.
A Wy kochani, jakie macie zdanie na ten temat? Lubicie i straszycie czy kompletnie się z tym nie zgadzacie.A tym czasem ja życzę Wam , bardzo strasznego Halloween :)
Pozdrawiam serdecznie, Adriana.

18 komentarzy:

  1. Fakt, że wsystkie zdjęcia nie tylko z tego postu jak i z ninnych są Twojego aytorstwa budzi u mnie wieli podziw :) Zajrzę Tu jeszce nie raz,
    Pozdrawiam :) - designofmirage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysłowe dekoracje :-) Ja bym nie zrównywała andrzejek czy topienia marzanny z halloween, to nie nasza tradycja, my mamy Wszystkich Świętych i basta! ;-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale powiem Ci że za niedługo to się przyjmie i będzie jak nasze.Jak ze wszystkim co zciągamy od innych krajów.Zwyczaj ubierania choinki też pochodzi z niemiec i zobacz co się porobiło;)

      Usuń
    2. Jeśli już to mam nadzieję że to jakoś sensownie spolszczymy ;-) Buziaki!

      Usuń
  3. Gałązka z nietoperkami :))) prezentuje się pięknie i jaka realna.
    Pozdrawiam sobotnio!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajnie wyglądają te nietoperze, super! Według mnie, nie ma co drzeć szat w związku z Halloween. Przecież ta zabawa nikogo nie obraża ani nie szydzi z niczyich uczuć więc nie widzę powodu, żeby źle się o niej wypowiadać. Przez lata nauczono nas, żeby wszelkie święta obchodzić z powagą i na smutno i to nadal pokutuje. A ja jestem za, żeby wymyślać sobie powody do zabawy i integracji sąsiedzkiej jak to się dzieje w innych krajach, gdzie ludzie potrafią się bawić i nie widzą problemu żeby się tematycznie przebrać i wyjść na ulicę. Zawsze mi się marzy, żeby móc rozruszać jakoś nasze senne małe miasteczka i wymyślić na przykład " dzień pierwszego śniegu" albo "dzień spadających sopli" itp. :) każdy powód jest dobry do wspólnej zabawy! Pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz świętą rację kochana.W innych krajach np.w stanach zjednoczonych to przy każdej okazji organizują wesołe parady.Przebierają się , spotykają i spędzają razem czas A u nas tylko narzekanie i wszystko na nie, a każdy zamknięty w swoich czterech ścianach .Zero sąsiedzkiej integracji.Pozdrawiam Cie strasznie , strasznnniieee mocno:)

      Usuń
  5. Te nietoperze mnie powaliły :-) są przesłodkie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ada ależ piękne nietoperze Ci zakwitły hihi
    przyznam że moje dynie o dziwo szybko kończyły żywot w tym roku:-P
    pzdr serd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że moja dynia przeszło miesiąc temu jest kupiona i na razie nic jej nie dolega;) Chyba ekologiczna była heh:)

      Usuń
  7. My sie bawimy i też trochę dekorujemy
    U Ciebie nietoperze u nas pająki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł z tymi nietoperzami na gałązkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm nietoperze na gałązce wyglądają super! bardzo mi się podobają. Ps czy to bańka na mleko zamieniona na stojak na parasole??? Świetnie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. każdy powód do zmiany dekoracji w domu jest fajny. świetne dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak kochana ,my kobiety blogerki wiemy to najlepiej;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...